organizacja

Pokaż mi swój pulpit…

 a powiem ci…
No właśnie! Wiadomo co :)

Korzystam w sumie z trzech komputerów: w pracy, w domu z laptopa i czasami na wyjazdach z netbóka. Do tego duży przenośny dysk twardy i kilka pendrive’ów. I spróbuj, człowieku, spamiętać to wszystko!
Uwielbiam mieć czysty pulpit. Ale jest to skomplikowane, ponieważ czysty pulpit wymaga jakiejś przejrzystej struktury folderów. O folderach pisałam już przy okazji organizacji zdjęć, co też bywa dosyć skomplikowane (niekiedy).

http://www.mostbeautifulpages.com/2013/01/awesome-illustration-in-computer-desktop.html



Dlaczego warto jest mieć czysty pulpit?


  • Jest z nim jak z skrzynką – im bardziej zagracona, tym mniej chce się na niej przebywać (a już na pewno nie chce się czytać tych maili).
  • Albo jak z rzeczywistym biurkiem – co z tego, że jest, jeśli nie ma na nim miejsca?
  • Albo z szafą – mało brakuje, a za chwilę powiemy, że nie mamy co na siebie włożyć :D
pinterest.com


Może warto po prostu przestać obrastać w pliki, by zachować porządek?

I tutaj z pomocą przychodzi filozofia GTD i właśnie taka propozycja, która doskonale sprawdza się na moim komputerze w pracy.

  • 0. Inbox (skrzynka odbiorcza). Tutaj wrzucamy wszystkie pliki, z którymi mamy zamiar coś zrobić. Mogą to być pliki instalacyjne, pobrane załączniki do emaili, dokumenty. Ten tymczasowy folder należy opróżniać codziennie pod koniec dnia.
  • 1. Actions (działania). Jak sama nazwa wskazuje, z tej „gliny” (formularze do wypełnienia, pliki do pobrania i/lub zainstalowania)  ulepimy listę rzeczy do zrobienia.
  • 2. Incubate (inkubacja). Tu przechowuj szkice, listę książek do przeczytania, notatki itp.
  • 3. Current projects (bieżące projekty). Coś, nad czym obecnie pracujesz + pliki referencyjne. Każdy projekt znajduje się w osobnym podfolderze. A kiedy bieżące projekty są już wykonane, przenieś je do
  • 4. Archive (archiwum). To wszystko co udało Ci się zrobić.

(via)

I strasznie mi się podoba jak ta propozycja sprawuje się na komputerze w pracy! W domu jest nieco trudniej, bo przy tym komputerze spędzam dużo mniej czasu, a tym bardziej szkoda tego czasu na wprowadzenie tej przejrzystej struktury, ale nie jest źle.

Najważniejsze nie są parametry sprzętu, ale przyjemność jego użytkowania.

Dlatego, jeśli chcesz mieć porządek na komputerze, proponuję przez najbliższy tydzień poświęcić 5 minut na porządkowanie starych plików, programów, folderów.

Powodzenia!
 

You Might Also Like

  • http://www.blogger.com/profile/07235592126724743829 Olimpia

    ja klikam w "ukryj ikony pulpitu" i też jest pięknie :D

    • http://www.blogger.com/profile/06382681844146167181 Happier at Life

      i szybko :)

  • http://www.blogger.com/profile/07554074555318989468 Ambasadorka Czasu

    Jeśli mój pulpit mówi jaka jestem to &quot;o rety&quot;! Niemal cały jest w plikach… A tapetę mam z kalendarzem listopadowym z 2012 :)<br /><br />Zrobię porządek, przecież jestem poukładana. ;)

  • http://www.blogger.com/profile/09539091489145701316 pawel2121

    To prawda! :-) Porządek na pulpicie jest ważny i przydatny.

  • http://www.blogger.com/profile/01988519496229478916 happiness

    Odkąd poszłam na studia, a co za tym idzie częściej zaczęłam używać komputer (niesamowite, ale jeszcze 4 lata temu nie był mi taki niezbędny do życia) postanowiłam jakoś wszystko logicznie rozmieścić i od razu stworzyłam folder szkoła, w nim mam podfoldery poszczególnych semestrów i przedmiotów, dzięki temu nigdy nie miałam bałaganu i drugi folder: różne i tam mam wszystko co ze szkołą nie

    • http://www.blogger.com/profile/06382681844146167181 Happier at Life

      dobry sposób :)<br />u mnie panuje raczej układ tematyczny z pewnymi zachwianiami :)

  • http://www.blogger.com/profile/03575923110356017031 art attack {be inspired}

    Rety! Muszę zastotować się do jakiejś metody porządków. Też swoje pliki mam na trzech komputerach i jest to stanowczo za dużo! Czas na jakieś wielkie porządki!<br />Dziękuję za inspirację porządkową :)<br /><br />A u mnie czeka na Ciebie wyróżnienie Kochana :)<br />Pozdrawiam!

    • http://www.blogger.com/profile/06382681844146167181 Happier at Life

      Dziękuję za wyróżnienie.<br />Powodzenia w porządkowaniu :)

  • http://www.blogger.com/profile/08520051996245344928 Emilka

    Uff, akurat pulpit mam zawsze w nienagannym porządku ;)

    • http://www.blogger.com/profile/06382681844146167181 Happier at Life

      no popatrz! świetnie :) jak tego pilnujesz?

  • http://www.blogger.com/profile/01816231432336302358 kudels

    trafiłaś! Jakby oceniało się człowieka po wyglądzie pulpitu, to nie wyszłabym na tym za dobrze :D istny sjagon, muszę to uporządkować. Zbieram na dysk przenośny :)

    • http://www.blogger.com/profile/06382681844146167181 Happier at Life

      dysk przenośny też trzeba porządkować :P

  • http://www.blogger.com/profile/14957873173382687279 prowadzimy.dom

    a ja pulpit sprzątam co 2-3 dni i zmieniam od razu tapetę na nastrajającą pozytywnie :))

    • http://www.blogger.com/profile/06382681844146167181 Happier at Life

      świetnie! <br />najczęściej przyzwyczajam się do jednej tapety, ale może warto zmieniać raz na czas?

  • http://www.blogger.com/profile/03865150872491364692 HappyHolic

    Ja też muszę mieć czyściutki pulpit – inaczej nie mam żadnej przyjemności z korzystania z komputera, gdyż cały ten tłum ikonek mnie przytłacza :)

    • http://www.blogger.com/profile/06382681844146167181 Happier at Life

      dokładnie!<br />jak mam w skrzynce dużo przeczytanych maili, to na nią nie wchodzę :P

  • http://www.blogger.com/profile/03233193367090842601 H.Way

    Porządek na pulpicie jest bardzo ważny. Ja staram się co tydzień robić porządek żeby się nie zakopać:)<br />Pozdrawiam!

    • http://www.blogger.com/profile/06382681844146167181 Happier at Life

      :)